Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ruszył montaż Airbusa 350

Lotnictwo cywilne, 10 kwietnia 2012

W zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczął się proces montażu pierwszego A350 XWB, który zostanie przeznaczony do testów zmęczeniowych. Program notuje jednak opóźnienia.

Przednia i środkowa część kadłuba na pierwszym stanowisku montażowym / Zdjęcie: Airbus

Montaż samolotu rozpoczął się w praktyce pod koniec ubiegłego roku (zobacz: Kadłub A350XWB w Tuluzie), jednak formalnie - dopiero teraz, wraz z dostarczeniem centralnej części kadłuba. Opuściła ona zakłady w St. Nazaire i przybyła 4 kwietnia do Tuluzy na pokładzie transportowej Belugi. Obecnie oczekuje się jeszcze na dostarczenie tylnej części kadłuba z Hamburga i skrzydeł z brytyjskiego Broughton. Powinny one trafić na linę montażową w ciągu najbliższych tygodni.

Na pierwszym stanowisku zostaną połączone ze sobą wszystkie części kadłuba. Na kolejnym stanowisku - skrzydła i usterzenie. Jednocześnie instalowane będzie wyposażenie kabiny, zbiorniki paliwa i ostatecznie: instalacja elektryczna. Po zakończeniu tych prac nowy, nie w pełni wyposażony samolot, posłuży do testów zmęczeniowych.

Opuszczone stanowiska montażowe zajmie kolejny egz., tym razem przeznaczony do prób w locie. Przedstawiciele Airbusa twierdzą, że wzbije się on w powietrze zgodnie z planem, już w przyszłym roku. Wiele - w tym niedotrzymane już terminy rozpoczęcia jego montażu - wskazuje jednak, że oblot zostanie opóźniony. Podobnie jak pierwsze dostawy, które maja nastąpić już na początku 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.