Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja AW149

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2012

Dzisiaj na warszawskim lotnisku Babice odbyła się konferencja prasowa przedstawicieli PZL Świdnik, połączona z prezentacją śmigłowca AW149.

Najbardziej interesującym punktem imprezy był pokaz w locie jednego z prototypów AW149, za sterami którego zasiadali Marco Feller, szef pilotów doświadczalnych programu AW149, i Antonio La Barbera / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Śmigłowiec, którego prototyp oblatano 13 listopada 2009 (zobacz: Oblot AW149) jest jedną z konstrukcji, proponowanych jako następcy Mi-8 i Mi-14 w przetargu, ogłoszonym przez Ministerstwo Obrony Narodowej (zobacz: MON chce kupić 26 śmigłowców, Ruszył zakup śmigłowców dla MON).

Dotychczas wyprodukowano trzy egz. przedseryjne, które wylatały dotychczas ponad 600 h, w trakcie programu prób w locie. Jego ukoronowaniem ma być uzyskanie Certyfikatu Typu w połowie 2013. Co warte podkreślenia, w prace przy projekcie AW149 od początku byli zaangażowani inżynierowie ze Świdnika.

Nicola Bianco, Dyrektor Zarządzający PZL Świdnik podkreślił, że przy budowie AW149 wykorzystano zaawansowane technologicznie rozwiązania. Natomiast Mieczysław Majewski, Prezes Zarządu, podkreślił, że świdnicka wytwórnia chce zaoferować śmigłowiec, w którym jak najszerzej wykorzystane zostaną zespoły, podzespoły i elementy, produkowane przez polski przemysł lotniczo-obronny i opracowane przez polskie instytucje naukowo-badawcze.

W przypadku zwycięstwa w przetargu, AgustaWestland zamierza umieścić w Polsce produkcję 75% zespołów śmigłowca, a także montować i oblatywać maszyny dla polskich sił zbrojnych.

AW149 może być eksploatowany podczas misji pokojowych i stabilizacyjnych, wykonując zadania wsparcia bojowego, transportu żołnierzy i sprzętu, poszukiwawczo-ratownicze (SAR) i ratownictwa bojowego (CSAR), ewakuacji medycznej (MEDEVAC/CASEVAC) oraz dowodzenia i kierowania. Wersja AW149 przystosowana do zwalczania okrętów podwodnych byłaby wyposażona w specjalistyczne układy i elementy wykorzystane w śmigłowcu morskim Super Lynx.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.