Tyle, według specjalistów Pratt & Whitney Canada będzie budowanych średnio - przez następne 20 lat - regionalnych samolotów pasażerskich z napędem turbośmigłowym na świecie.
Według kanadyjskiego producenta, cały prognozowany okres powinien charakteryzować się stałym wzrostem liczby dostarczanych samolotów regionalnych z napędem turbośmigłowym. Faktem jest bowiem, że wiele linii lotniczych upatruje w nich tańszej alternatywy dla maszyn odrzutowych. Przedstawiciele Pratt & Whitney Canada utrzymują, że silniki turbośmigłowe zużywają o 35-40% mniej paliwa niż odpowiadające im mocą jednostki odrzutowe. Różnica prędkości przelotowej, ważna na dalekich trasach, na liniach regionalnych odgrywa mniejszą rolę.
Mimo niedawnego kryzysu Kanadyjczycy od 2003 notują wzrost sprzedaży i dostaw. Producent wytwarza na potrzeby tego rynku silniki rodziny PW100/150 o mocy 2516-5071 KM, które napędzają francusko-włoskie ATR 42 i 72, kanadyjskie Bombardiery Q400 i chińskie Xian MA60. Tym pierwszym kilkanaście dni temu przesłano 2000. silnik PW100. Granica 1000 egz. mocniejszych PW150 dla Bombardierów powinna zostać przekroczona w przyszłym roku.