Lotnictwo ogólne rozwija się w Chinach jeszcze szybciej niż reszta gospodarki. Długoterminowe prognozy mówią o średniorocznym wzroście na poziomie 20%.
Na koniec 2005 w ChRL latało 532 lekkich samolotów. Rok później było ich już 714. Ich liczba zwiększyła się aż o 34%.
Długoterminowe, oficjalne prognozy przewidują najszybszy przyrost do 2020 liczby śmigłowców, o 2150. Ma ich być 21 razy więcej niż pod koniec 2005. Jeszcze większy będzie względny przyrost liczby dyspozycyjnych odrzutowców. Nominalnie nie będzie jednak aż tak imponujący - z 34 w 2005 do 670 w 2020.
Największy prognozowany przyrost będzie trwać przez najbliższe 8-10 lat. Liczba statków latających wzrośnie z 532 w 2005 do 4460 w 2015. Później w lotnictwie publicznym i biznesowym sytuacja będzie bardziej ustabilizowana. Zacznie natomiast gwałtownie rosnąć liczba samolotów w rękach prywatnych. Według oficjalnych prognoz w 2015 ma ich być zaledwie 200. W ciągu kolejnych 5 lat liczba ta ma wzrosnąć aż dziesięciokrotnie.
Prognozowany wzrost w lotnictwie ogólnym ChRL według sektorów | ||
Sektor | 2005 | 2020 |
Służby publiczne | 279 | 1926 |
Przemysł | 112 | 350 |
Szkolenie | 67 | 1300 |
Przedsiębiorstwa | 54 | 1500 |
Prywatny | 2 | 2000 |
Specjalny | 18 | 500 |
Razem | 532 | 7576 |