Niemieckie zakłady FFG podpisały z armią kanadyjską wart 81,6 mln euro kontrakt na dostawy 13 wzt Wisent 2, na bazie zmodernizowanych Leopardów 2A4.
Flensburger Fahrzeugbau GmbH (FFG) ulokowany w 90-tysięcznym Flensburgu przy granicy z Danią, to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się obsługą i remontami gąsienicowych wozów bojowych. Jednym z większych osiągnięć przedsiębiorstwa były modernizacje amerykańskich transporterów opancerzonych M113 - opracowane przez FFG pakiety zostały użyte w wozach należących do australijskich, duńskich, niemieckich i norweskich sił zbrojnych.
W 2009 rozpoczęła się rywalizacja o wyłonienie dostawcy wozów zabezpieczenia technicznego, stworzonych na bazie czołgów podstawowych Leopard 2A4, zakupionych przez armię kanadyjską. Po 3 latach testów i porównań zwyciężyła propozycja FFG, która otrzymała wart 81,6 mln euro (połączony z offsetem, co oznacza stworzenie filii FFG Canada) kontrakt na dostarczenie 13, z opcją na dodatkowe 5, wozów zabezpieczenia technicznego Wisent 2.
Mają one uzupełnić dostarczone wcześniej przez Rheinmetall Landsysteme trzy wzt ARV 3 Büffel. Są to pochodzące z zapasów Bundeswehry zmodernizowane przez niemiecki koncern, na potrzeby działań w Afganistanie, wozy Bergepanzer 3 (Bpz 3). Dostały one dodatkowe opancerzenie boków i dna kadłuba, podobne do zastosowanego w kanadyjskich Leopardach 2A6M, chroniące przed wybuchami min, jak też pancerz prętowy.
W Paryżu pokazano też opracowany z własnej inicjatywy niemieckich zakładów PMMC (Protected Mission Module Carrier) G5 (Niemiecki demonstrator G5, 2012-03-13). Jest to transporter opancerzony o dopuszczalnej masie całkowitej 25 t i masie użytecznej ok. 6,5 t - choć FFG na etapie projektowania brało pod uwagę zwiększenie tych parametrów - stanowiący współczesną, dopracowaną i nieco większą odmianę M113. PMMC G5 ma 14,5 m3 przestrzeni do wykorzystania na zabudowy zgodne z wymaganiami użytkownika.