Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Embraer na trzcinę

Lotnictwo cywilne, 20 czerwca 2012

Wczoraj nad Rio de Janeiro odbył się testowy lot Embraera 195, w którym jeden z silników napędzany był mieszanką biopaliwa i nafty lotniczej. Próba wypadła pomyślnie.

Napełnianie zbiornika paliwa testową mieszanką paliwową. Próby tego typu od kilku lat prowadzone są w USA i Europie, w związku ze zmniejszaniem emisji dwutlenku węgla / Zdjęcie: Embraer

Próby uzyskania paliwa z brazylijskiej trzciny cukrowej zainicjowano w ramach programu Azul+Verde, w listopadzie 2009. Uczestnikami przedsięwzięcia są linie lotnicze Azul Brazilian Airlines, Amyris - amerykańska spółka zajmująca się produkcją biopaliw, General Electric - producent silników oraz Embraer.

W efekcie dotychczasowych prac uzyskano paliwo o nazwie AMJ 700, które jest odpowiednikiem klasycznej nafty lotniczej, zachowując parametry paliwa Jet A/A-1. Jest uzyskiwane w procesie fermentacji trzciny cukrowej. Jego podstawowym składnikiem jest czysty węglowodór.

Lot rozpoczął się wczoraj, startem z Campinas Viracopos Airport. Embraer linii Azul przeleciał nad Rio de Janeiro, w trakcie odbywającej się konferencji ONZ, poświęconej odnawialnym źródłom energii. Jeden ze zbiorników napełniono mieszanką AMJ 700 i nafty lotniczej. Wyniki testu nie są jeszcze znane, poza informacją, że w trakcie lotu i zaraz po jego zakończeniu nie stwierdzono żadnych niekorzystnych objawów. Ewentualne wykorzystywanie AMJ 700 w czasie normalnych lotów, wymaga dalszych, długotrwałych badań.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.