W pierwszym dniu tragów lotniczych w Farnborough Boeing podpisał z Air Lease Corp. umowę o zakupie 75 B737 MAX, z opcją na dodatkowe 25 egz. Katalogowa wartość samolotów wynosi 7,2 mld USD.
Ostateczna umowa zakłada zakup 60 B737 MAX 8, 15 B737 MAX 9 oraz opcję na kolejne 25 maszyn tej rodziny. Modele typu MAX powinny być dostarczane od 2017. Będą wyposażone w silniki nowej generacji CFM International LEAP-1B, a w budowie płatowców wykorzystane zostaną technologie z większego, niedawno wprowadzonego do służby B787 Dreamlinera. To odpowiedź amerykańskiego koncernu na nową linię podobnych wielkością Airbusów 320neo, które także otrzymają jednostki napędowe nowej generacji (zobacz: Początek budowy Airbusa 320neo).
Katalogowa wartość wszystkich stu samolotów wynosi 7,2 mld USD. Na razie nie ujawniono terminów dostaw. Wiadomo jedynie, że Boeing zebrał już zamówienia na ok. tysiąc samolotów tego typu.
Dla Air Lease był to już kolejny kontrakt z amerykańskim koncernem. Wcześniej zawarł umowy dotyczące 78 B737-800, 5 B777-300ER i 12 B787-9 (zobacz np.: Zamówienie na 60 B737).