Do Kongresu USA trafiły dokumenty niezbędne do uzyskania zgody na eksport do Brazylii 26 amfibii AAV-7 w konfiguracji RAM/RS wraz z pakietem logistycznym i szkoleniowym, o szacunkowej wartości 233 mln USD.
Potencjalny kontrakt (zgoda eksportowa kongresu jest niezbędna w finalnym etapie negocjacji) zakłada także modernizację pojazdów brazylijskiej piechoty morskiej. Posiada ona ok. 25 LVTP-7 i AAV-7A1. Ich przebudowa miałaby doprowadzić wozy do najnowszego standardu RAM/RS. Charakteryzuje się on m.in. zainstalowaniem mocniejszego, 530-konnego silnika, odmiany jednostki zastosowanej w bwp Bradley. Z tego drugiego pojazdu zaczerpnięto także elementy zawieszenia. Pozwoliło to na zwiększenie masy użytecznej i instalowanie dodatkowego opancerzenia dla działań lądowych.
AAV-7 miały być zastąpione w USMC przez amfibie nowej generacji EFV, rozwijające prędkość na wodzie rzędu 45 km/h, zdecydowanie lepiej opancerzone i uzbrojone. Ambitne założenia doprowadziły jednak do nawarstwienia się problemów technicznych, zwiększenia kosztów i w konsekwencji do skasowania programu na fali obecnych cięć budżetowych (78 mld USD, 2011-01-07). W związku z tym zdecydowano się na kolejną modernizację wiekowych wozów, która zaowocowała standardem RAM/RS.