Direction des Constructions Navales Services (DCNS), po częściowej fuzji z Thalesem w marcu 2007, ogłosił swoje wyniki finansowe ze ubiegły rok.
DCNS to przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Państwowy zakład – jeszcze pod nazwą DCN – zajmował się budową okrętów wojennych dla marynarki Francji i odbiorców zagranicznych, a połączony z ośrodkiem projektowym, znajdował się w pozycji niezagrożonego hegemona francuskiego rynku. Do czasu wielkiego skandalu korupcyjnego w ubiegłej dekadzie, który spowodował oddzielenie ośrodka badawczego od produkcyjnego i zezwolenie rządu na częściową prywatyzację tego ostatniego.[/p
W 2002 DCN i Thales stworzyły spółki joint-venture na rzecz realizacji programu fregaty typu Horizon, co zapoczątkowało bliską współpracę obu przedsiębiorstw. Ostatecznie, w marcu ubiegłego roku, DCN przejął wszystkie, morskie aktywa francuskich oddziałów Thalesa (oprócz zakładów zajmujących się systemami pokładowymi), odstępując w zamian 25% swoich udziałów. Doprowadziło to do powstania DCNS.
Fuzja przypadła na bardzo korzystny okres, realizowania kilku dużych programów morskich. I tak, w 2005 i 2006 DCN zawarł umowy dotyczące budowy fregaty typu FREMM (zobacz, np.: Włosi zamawiają 4 fregaty FREMM) i atomowych okrętów podwodnych typu Barracuda. Od września ruszył także program doposażenia atomowego lotniskowca Charles de Gaulle, równoległy do ostatnich prac przy ostatnim z czterech strategicznych okrętów atomowych typu Le Triomphant, Le Terrible. Dostarczono drugi z okrętów amfibijnych typu Tonnere. Stocznia realizuje także kilka lukratywnych kontraktów związanych z serwisowaniem okrętów Marine Nationale.
Prawie trzecią cześć dochodów generowały zamówienia zagraniczne, związane głównie z fregatami typu Formidable dla Singapuru (zobacz: Trzy fregaty) i okrętami podwodnymi typu Scorpene, budowanymi dla Indii i Malezji wspólnie z hiszpańskim IZAR-em (zobacz: Budowa drugiego S-80 rozpoczęta).
Wszystko wskazuje również na to, że i w przyszłości zamówienia eksportowe będą przynosiły spory dochód, o czym świadczy zainteresowanie okrętami podwodnymi i fregatami ze strony takich państw, jak np. Maroko czy Brazylia.
Dzięki tak sprzyjającym trendom na rynku, DCNS osiągnął w ubiegłym roku obrót w wysokości 2,8 mld Euro, czysty zysk 146 mln i potwierdzony portfel zamówień o wartości 8,3 mld Euro. Przedsiębiorstwo zatrudnia 13 tys. osób.