NHIndustries poinformowało o oblocie pierwszego z 8 zamówionych przez Belgię śmigłowców NH90 TTH.
Oblot belgijskiego NH90 odbył się 18 września na terenie zakładów Eurocoptera w Marignane. Celem przeprowadzonego lotu było przetestowanie funkcjonowania podstawowych systemów pokładowych maszyny, odpowiedzialnych m.in. za układ napędowy oraz kontrolę lotu. Testowany przed 3 dniami śmigłowiec występuje w konfiguracji TTH (Tactical Transport Helicopter) dla wojsk lądowych (Akceptacja NH90 TTH, 2011-11-09) i jest jednym z ośmiu, które belgijska armia zamówiła u NHIndustries: 4 TTH i 4 NFH (NATO Frigate Helicopter) w wersji dla marynarki wojennej.
Belgia jest jednym z 14 państw, które zdecydowały się na zakup produkowanych przez NHIndustries śmigłowców NH90. Na początku głównymi odbiorcami NH90 były Francja (Kolejne NH90 dla Francji, 2012-07-29), Niemcy i Włochy (Włoski pokładowy NH90, 2011-06-25). W 2001 dołączyły Portugalia (Portugalia zrezygnowała z NH90, 2012-07-03) i Holandia (Pierwszy morski NH90, 2010-04-22). Później umowy na dostawy zawarły Australia (Akceptacja australijskiego NH90, 2008-12-18), Finlandia (Pierwszy fiński NH90, 2008-03-13), Grecja, Nowa Zelandia (2,2 mld USD nowozelandzkiego budżetu, 2012-05-30), Norwegia (Norweski NH90, 2011-12-05), Oman, Hiszpania (Potrójny oblot Eurocoptera, 2010-12-21), Szwecja oraz właśnie Belgia.
Poważnym problemem w wywiązaniu się NHIndustries z zawartych umów są opóźnienia w dostawach zakontraktowanych maszyn. Z tego względu część państw, które pierwotnie zdecydowały się na zakup NH90, zaczęło w ostatnim czasie rozważać całkowitą rezygnację z zakupu śmigłowców lub też ograniczenie liczby zamówionych wiropłatów (Norwegia grozi rezygnacją z NH90, 2012-08-03). Inne z kolei, w oczekiwaniu na zakontraktowane dostawy, zostały zmuszone do zakupu odpowiedniej liczby śmigłowców od innych producentów (Ostatnie Black Hawki dla Szwecji, 2012-09-14).