Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot belgijskiego NH90 TTH

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 września 2012

NHIndustries poinformowało o oblocie pierwszego z 8 zamówionych przez Belgię śmigłowców NH90 TTH.

Ze względu na zamontowane wyposażenie, a także szeroki zakres możliwych do realizacji zadań, belgijskie NH90 TTH pod względem potencjału operacyjnego porównywane są do francuskich NH90 Caiman. Na zdjęciu zamówiony przez Belgię NH90 THI w czasie pierwszego lotu testowego w Marignane / Zdjęcie: NHIndustries

Oblot belgijskiego NH90 odbył się 18 września na terenie zakładów Eurocoptera w Marignane. Celem przeprowadzonego lotu było przetestowanie funkcjonowania podstawowych systemów pokładowych maszyny, odpowiedzialnych m.in. za układ napędowy oraz kontrolę lotu. Testowany przed 3 dniami śmigłowiec występuje w konfiguracji TTH (Tactical Transport Helicopter) dla wojsk lądowych (Akceptacja NH90 TTH, 2011-11-09) i jest jednym z ośmiu, które belgijska armia zamówiła u NHIndustries: 4 TTH i 4 NFH (NATO Frigate Helicopter) w wersji dla marynarki wojennej.

Belgia jest jednym z 14 państw, które zdecydowały się na zakup produkowanych przez NHIndustries śmigłowców NH90. Na początku głównymi odbiorcami NH90 były Francja (Kolejne NH90 dla Francji, 2012-07-29), Niemcy i Włochy (Włoski pokładowy NH90, 2011-06-25). W 2001 dołączyły Portugalia (Portugalia zrezygnowała z NH90, 2012-07-03) i Holandia (Pierwszy morski NH90, 2010-04-22). Później umowy na dostawy zawarły Australia (Akceptacja australijskiego NH90, 2008-12-18), Finlandia (Pierwszy fiński NH90, 2008-03-13), Grecja, Nowa Zelandia (2,2 mld USD nowozelandzkiego budżetu, 2012-05-30), Norwegia (Norweski NH90, 2011-12-05), Oman, Hiszpania (Potrójny oblot Eurocoptera, 2010-12-21), Szwecja oraz właśnie Belgia.

Belgia jest jednym z 14 państw, które zdecydowały się na zakup produkowanych przez NHIndustries śmigłowców NH90. Do tej pory portfel zamówień na NH90 zamknął się liczbą 529 śmigłowców. Jednym z większych pozaeuropejskich odbiorców jest Oman, który w czerwcu 2004 zamówił 20 NH90 TTH (na zdjęciu jeden z dwóch pierwszych dostarczonych w czerwcu 2010) do zastąpienia starzejącej się floty AB-205A/206/212/214 / Zdjęcie: NHIndustries

Poważnym problemem w wywiązaniu się NHIndustries z zawartych umów są opóźnienia w dostawach zakontraktowanych maszyn. Z tego względu część państw, które pierwotnie zdecydowały się na zakup NH90, zaczęło w ostatnim czasie rozważać całkowitą rezygnację z zakupu śmigłowców lub też ograniczenie liczby zamówionych wiropłatów (Norwegia grozi rezygnacją z NH90, 2012-08-03). Inne z kolei, w oczekiwaniu na zakontraktowane dostawy, zostały zmuszone do zakupu odpowiedniej liczby śmigłowców od innych producentów (Ostatnie Black Hawki dla Szwecji, 2012-09-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.