Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Seryjnie montowany RV-12

Lotnictwo cywilne, 31 października 2012

Van’s Aircraft rozpoczęła przygotowania do fabrycznego montażu ultralekkiego, dwuosobowego samolotu RV-12. Do tej pory był on sprzedawany w zestawach do samodzielnego montażu.

RV-12 jest metalowym dolnopłatem o maksymalnej masie startowej 600 kg. Wyposażając go w rekomendowany przez producenta 100-konny silnik Rotax 912ULS, można osiągnąć prędkość niemal 225 km/h. Prędkość przelotowa to nieco ponad 190 km/h. Maksymalny zasięg przekracza nieznacznie 1000 km. W przedstawionym modelu zwraca uwagę brak malowania większości płatowca. Zabieg ten jest często stosowany umyślnie, szczególnie w południowych stanach USA. Czasami jednak użytkownicy rozpoczynają loty, pozostawiając malowanie na później / Zdjęcie: Van’s Aircraft

Van’s Aircraft oferuje 8 modeli ultralekkich i lekkich samolotów sportowo-turystycznych w zestawach do samodzielnego montażu. Odmiana RV-12 cieszy się w tej palecie dużym zainteresowaniem. Do tej pory zmontowano i zarejestrowano ponad 200 takich maszyn. Ich samodzielny montaż zajmuje ok. 700-900 h pracy, pomijając malowanie. Mimo, że producent nie ujawnia ceny zestawu, wraz z silnikiem można go szacować na ok. 60 tys. USD.

Niedawno przedstawiciele spółki ujawnili, że wzorem wielu innych producentów samolotów w zestawach do samodzielnego montażu, zdecydowali się na oferowanie kompletnych RV-12 (zobacz np.: Seryjne SeaRey`e). Ich montaż zlecono Synergy Air z Eugene. Przy standardowym, analogowym wyposażeniu kabiny pilota, cenę ustalono wstępnie na 105 tys. USD. Będzie więc ona jedna z najniższych w klasie lekkich samolotów sportowych (LSA) i porównywalna m.in. z polskim AT-4, który po dłuższej przerwie znowu oferowany jest na amerykańskim rynku (AT-4 powrócił do USA, 2012-04-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.