Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakaz dla wodnosamolotów

Lotnictwo cywilne, 05 listopada 2012

Władze stanu Nowy Meksyk chcą wprowadzić zakaz startów i lądowań dla hydroplanów na otwartym morzu. Powodem jest ryzyko zderzeń z mniejszymi łodziami oraz niekorzystny wpływ na florę i faunę Zatoki Meksykańskiej.

SeaMax M-22, jedyna certyfikowana łódź latająca spełniająca wymogi LSA – maksymalna masa startowa samolotu nie przekracza 650 kg. Prędkość przelotowa wynosi 180 km/h, a długotrwałość lotu to 5 h. Wprowadzenie nowego prawa w stanie Nowy Meksyk, wykluczy używanie takich statków powietrznych na otwartym morzu / Zdjęcie: SeaMax America

Projekt przepisu powstał w departamencie energetyki, surowców mineralnych i zasobów naturalnych władz stanowych. Urzędnicy chcą zabronić startów i lądowań wodnosamolotów w pobliżu plaż Zatoki Meksykańskiej. Twierdzą, że powoduje to ryzyko zderzeń z łódkami i jachtami, a chemikalia, które wydobywają się w samolotów, mają negatywne skutki dla środowiska naturalnego.

Właściciele hydroplanów zwrócili się w związku z tym o pomoc do federalnych władz lotniczych. Z przesłanej zwrotnie analizy wynika, że w ciągu 13 poprzednich lat w całym USA doszło jedynie do 7 przypadków zderzeń hydroplanów z łodziami. Odnośnie zanieczyszczeń, piloci zwracają uwagę, że potencjalnie podobne skutki mogą wywoływać także żeglarze. Wskazują, że chętnie poddadzą się kontrolom, dotyczącym możliwych wycieków.

Podkreślają, że na podobnej zasadzie powinno się zabronić używania samochodów, rowerów, a nawet spacerów, skoro mogą doprowadzić do wypadków i zatrucia środowiska naturalnego.


Drukuj Góra