Nalot pilotów Zachodniego okręgu wojskowego SZ FR w 2012 sięgnie 125 godzin. To o 20% więcej niż w ubiegłym roku.
Sukcesywnie wzrasta nalot pilotów WWS FR. Średnio w Zachodnim okręgu wojskowym (ZOW) wyniesie on w 2012 ok. 125 godzin. Przy czym naloty dowódców załóg będą jeszcze większe, sięgając 175 godzin. Czasy lotów w ciągu roku szkolenia i treningu wzrosną o ponad 20% w stosunku do 2011.
Według rzecznika ZOW, płk. Andrieja Bobruna, najwięcej latają piloci z Wiaźmy. Lotnicy z tej bazy lotnictwa wojsk lądowych wylatali w 2012 po 215 godzin. Załogi lotnictwa transportowego WWS latają się średnio po ponad 170 godzin. Nieco mniej wylatali piloci bojowi z Kurska. Załogi lotnictwa frontowego i myśliwskiego z tego ośrodka wylatały w 2012 średnio po 150 godzin.
Osiągane w 2012 naloty oznaczają zasadniczy wzrost w stosunku do lat poprzednich. W 2003 lotnicy rosyjskich WWS latali po zaledwie 12-44 godzin rocznie. W 2007 – dzięki łatwiejszemu dostępowi do paliwa i części zamiennych – naloty pilotów Dalnoj Awiacji wzrosły do średnio 80-100 godzin, a w lotnictwie myśliwskim osiągały 55-60 godzin. Rok później myśliwcy latali po 60-65 godzin (Wzrósł nalot rosyjskich myśliwców, 2009-03-28). Jednak rosyjskim pilotom nadal daleko do standardów zachodnich – w NATO uważa się, że dla podtrzymania odpowiedniego poziomu wyszkolenia potrzeba latać po 180-200 godzin rocznie.