Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy NH90 dla Belgii

Lotnictwo wojskowe, 24 grudnia 2012

Belgia odebrała pierwszy z 8 zamówionych w maju 2007 śmigłowców NH90. Wiropłat jest przeznaczony dla wojsk lądowych.

Zdjęcie: NHIndustries

Uroczystość przekazania NH90 odbyła się w piątek na terenie zakładów Eurocoptera w Marignane na południu Francji. W wydarzeniu wziął udział minister obrony Belgii, Pieter de Crem. Odbiór nastąpił 3 miesiące po oblocie wiropłata (Oblot belgijskiego NH90 TTH, 2012-09-21).

Bruksela zamówiła w NHIndustries 4 śmigłowce w wersji dla wojsk lądowych (Tactical Transport Helicopter – TTH) i 4 w odmianie morskiej (NATO Frigate Helicopter – NFH). Po wprowadzeniu do służby, NH90 TTH wejdą w skład 1. skrzydła lotnictwa wojskowego, stacjonującego w bazie wojsk lotniczych w Beauvechain, w centralnej Belgii. Dołączą do mniejszych AW109.

Belgijskie NH90 TTH zostały wyposażone niemal identycznie, jak śmigłowce dla francuskich wojsk lądowych (Kolejne NH90 dla Francji, 2012-07-29). Do ich podstawowych zadań będzie należał transport żołnierzy oraz zaopatrzenia. Z kolei z czterech maszyn w odmianie morskiej, 2 mają operować z pokładów fregat typu Karel Doorman, Leopold I (F930) i Louise-Marie (F931). Pozostałe dwa zastąpią Westland Sea King Mk48 w misjach SAR.

Belgia jest jednym z 14 państw, które zdecydowały się na zakup produkowanych przez NHIndustries śmigłowców. Na początku głównymi odbiorcami NH90 były Francja, Niemcy i Włochy (Włoski pokładowy NH90, 2011-06-25). Później dołączyły do nich Portugalia, Australia, Nowa Zelandia, Oman, Hiszpania, Szwecja oraz właśnie Belgia. Ze względów budżetowych decyzję o zawieszeniu udziału w programie NH90 podjęły ostatnio władze w Lizbonie (Portugalia zrezygnowała z NH90, 2012-07-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.