Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Globemaster dla Kanady

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 kwietnia 2008

3 kwietnia Boeing przekazał oficjalnie ostatniego z czterech zamówionych przez wojska lotnicze Kanady ciężkich transportowców C-17 Globemaster III.

Zdjęcie pierwszego, kanadyjskiego Globemastera na lotnisku w Bagotville / Zdjęcie: RCAF

Uroczystość miała miejsce w zakładach koncernu, w Long Beach na Florydzie. Samolot - oznaczany w Kanadzie jako CC-177 Globemaster III - trafi do 429 eskadry transportowej, 8 Skrzydła w Trenton. Transportowiec otrzymał kolejny numer boczny CC-177704 (Canada Cargo, numer modelu 177 i 704: nr samolotu; wcześniejsze egz. otrzymały końcówki numerów od 701 do 703).

Umowa o dostawie samolotów została podpisana 2 lutego 2007. Mimo tak krótkiego terminu, Boeing dostarczył pierwsze 2 egz. w 2007, a trzeci trafił do odbiorcy na początku bieżącego roku.

Pozyskanie kosztem 869 mln USD czterech C-17 jest elementem odmłodzenia i wzmocnienia floty samolotów transportowych kanadyjskich wojsk lotniczych (RCAF). 16 stycznia 2008 ich przedstawiciele podpisali z Lockheed Martinem umowę dotyczącą dostawy 17 Herculesów C-130J-30, które zastąpią modele E i H (zobacz: Kanada kupiła C-130J).

Obecnie C-17 są wykorzystywane przez wojska lotnicze 4 państw; USA, Wielkiej Brytanii, Australii i Kanady. Jednak produkcja tych ciężkich transportowców nieuchronnie zbliża się do końca. Zamówienia eksportowe dla wymienionych państw właśnie się zakończyły. Nie dłużej niż dwa lata potrwa produkcja na potrzeby US Air Force (zobacz: Pentagon nie chce nowych C-17). Zamówienie na 3 samoloty dla mniejszych państw NATO (zobacz: Szwecja bliżej Globemasterów) i niepewne jeszcze zamówienie z Japonii, nie przedłużą tego procesu w znaczący sposób.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.