Amerykańskie władze lotnicze FAA certyfikowały kolejny już trenażer TouchTrainers spółki Fly This Sim, przeznaczony dla pilotów lekkich samolotów tłokowych Diamond DA20, DA40 i dwusilnikowych DA42.
Amerykańska spółka jest uznanym już dostawcą względnie prostych trenażerów z certyfikatem FAA dla pilotów samolotów lotnictwa ogólnego. Dotyczy to modeli Cirrus SR20, SR22 oraz Cessna 172, 182 i 206 (które uzyskały certyfikaty w ub.r.), a od niedawna także Diamond DA20, DA40 i dwusilnikowych DA42.
W odróżnieniu od symulatorów na PC, zestaw TouchTrainers zapewnia nieco bardziej realne odwzorowanie rzeczywistego kokpitu, a także – już w zdecydowany sposób – warunków przygotowania i realizacji lotu. Mimo tego pozostaje nadal względnie prostym, domowym urządzeniem szkoleniowym.
Cena zestawu dla odbiorców prywatnych wynosi 4,4 tys. USD w wersji podstawowej, przeznaczonej dla pilotów najtańszych DA20. Zawiera ona joystick, symulator przepustnicy, komputer (podobny do konsoli gier, dedykowany wyłącznie do celów szkoleniowych) oraz dwa ekrany. Duży – o przekątnej 23 cali – jest dotykowym ekranem, który odwzorowuje urządzenia i wskaźniki kokpitu oraz widok przed samolotem, umożliwiając jednocześnie manualne sterowanie poszczególnymi urządzeniami. Mały służy do wyświetlania danych z urządzeń pomocniczych, głównie monitorujących pracę silnika.
Dodatkowe opłaty trzeba ponieść np. za odwzorowanie niestandardowych dla danego modelu samolotu systemów awionicznych czy wyposażenia (np. trzypunktowego podwozia czy śmigła o stałym skoku). Załogi dwusilnikowych DA42 powinny kupić urządzenie z dwoma zestawami ekranów. Cena standardowych zestawów dla szkól lotniczych – przynajmniej w odniesieniu do innych produktów Fly This Sim – jest z reguły o ok. tysiąc USD wyższa.