Przedstawiciele Piper Aircraft poinformowali o wyborze najnowszej odmiany zestawu awionicznego Garmin G1000 dla dwusilnikowego samolotu modelu Seneca V.
Senaca jest jednym z dwóch dwusilnikowych modeli w obecnej ofercie Piper Aircraft (drugim jest nieco mniejszy, szkolny Seminole). Samolot modelu V, produkowany od 1997, jest wyposażony w zestaw G600. Oparto go o dwa wielozadaniowe wyświetlacze.
Najnowsza odmiana G1000 wykorzystuje natomiast trzy wyświetlacze, przy czym środkowy, dodany do zestawu, jest odpowiedzialny przede wszystkim za przedstawianie danych nawigacyjnych i pogodowych. Odnośnie tych ostatnich, możliwe jest np. (oczywiście za dodatkową opłatą) uzyskanie dostępu do aktualnych zdjęć satelitarnych.
Piper Aircraft określił już cenę samolotu z nowym zestawem awionicznym. W standardowej odmianie kosztuje on 972,4 tys. USD. Dla porównania, model z 2009 kosztował 799 tys. USD. Po uwzględnieniu niemal 10-procentowej inflacji, daje to realny wzrost ceny samolotu o ok. 11%.