Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35 wracają do lotów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 marca 2013

Dowództwo USAF zdecydowało o wznowieniu lotów myśliwców stealth F-35. Eksperci uznali, że awaria silnika jednego z nich nie miała charakteru systemowego.

Pierwsze 4 loty należących do USMC F-35B po kilkunastodniowej przerwie wykonał przedwczoraj Col Arthur Tomassetti, zastępca dowódcy 33rd Fighter Wing / Zdjęcie: mjr Karen Roganov - 33rd Fighter Wing

Wszystkie F-35 różnych odmian zostały uziemione z powodu wykrycia 19 lutego w silniku P&W F135 jednego z F-35A pęknięcia w turbinie niskiego ciśnienia (F-35 znowu uziemione, 2013-02-23). Badania przeprowadzone w bazie Edwards przez specjalistów producenta potwierdziły, że uszkodzenie może być niebezpieczne. Silnik przetransportowano do zakładów P&W w Middletown w Connecticut, by kontynuować badania, jednak nie znaleziono kolejnych uszkodzeń. W innych silnikach nie znaleziono zaś podobnych pęknięć.

Specjaliści Prat & Whitney uznali, że znalezione 19 lutego pęknięcie miało charakter przypadkowy. Dalsza eksploatacja silników F135 nie wymaga w związku z tym zmian konstrukcyjnych. Napędzane nimi samoloty F-35 wszystkich odmian mogą zatem wrócić do wykonywania normalnych lotów.

Samoloty skróconego startu F-35B należące do USMC rozpoczęły loty już przedwczoraj. F-35A należące do USAF mają wrócić do latania 4 marca. Wyjątkiem będą myśliwce tego typu bazujące w Eglin, gdzie poniedziałek jest tradycyjnie dniem, w którym wykonuje się obsługi naziemne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.