Debiutuje EODOT

Na MSPO zadebiutowała odmiana Segwaya nazwana roboczo EODOT (EOD Operator Transporter), dostosowana do transportu pirotechnika (również ubranego w kilkudziesięciokilogramowy strój sapera) wraz z robotem saperskim Scout i skrzynią mieszczącą konsolę sterowania.

EODOT jest wynikiem współpracy PIAP i Bremex. Uchwyty przytrzymujące Scouta i jego konsolę sterującą są celowo rozchylone, aby nie przeszkadzały w normalnym kierowaniu pojazdem / Zdjęcie: Remigiusz Wilk

Segway to jednoosobowy pojazd o napędzie elektrycznym, utrzymywany w stanie ciągłej równowagi dzięki zastosowaniu układu żyroskopów, 5 czujników i silników elektrycznych sterowanych przez kilka procesorów. Żyroskopy pełnią podobną rolę, jak błędnik w uchu - utrzymują pojazd w pozycji pionowej. Użytkownik steruje pojazdem - określając kierunek i prędkość jazdy - poprzez wychylenie ciała.

EODOT powstał dzięki współpracy PIAP z przedstawicielem polskiego dystrybutora jednoosobowych, dynamicznie stabilizowanych pojazdów Segway - Adamem Szepczyńskim. Terenowy model X2 (z kołami pozwalającymi na jazdę po bezdrożach, z akumulatorami litowo-jonowymi o zwiększonej pojemności) ma stelaż do przewozu dodatkowego wyposażenia, jak również specjalną podpórkę (sterowaną za pomocą dźwigni przypominającej hamulec rowerowy), która pozwala stabilnie ustawić pojazd po zatrzymaniu.

Udostepnij

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.