Reliable Robotics opracowała – wspólny z USAF – plan prac nad automatyzacją lotów latających tankowców KC-135. Wstępny kontrakt na program start-up uzyskał w ubiegłym roku w ramach III fazy finansowania przez Pentagon innowacji opracowywanych przez małe przedsiębiorstwa. Powstaje w ten sposób niezależny od statku powietrznego autonomiczny system kontroli lotu, który obejmuje wszystkie jego fazy, w tym kołowanie, start i lądowanie. Według twórców, można go bezpiecznie zintegrować także z dużymi samolotami wielosilnikowymi, takimi jak KC-135.
W raporcie końcowym, złożonym Air Mobility Command (AMC) na początku 2024, stwierdzono, że system automatycznego lotu Reliable można skalować tak, aby obejmował wszystkie fazy operacji KC-135. Docelowo ma on objąć automatyzację użycia sondy do tankowania. Automatyzacja sterowania KC-135 zwiększy stopień wykorzystania i obniży koszty eksploatacji floty tankowców, a jednocześnie umożliwi im stałe i łatwiejsze zaopatrzenie w paliwo. Zautomatyzowane, bezzałogowe KC-135 mają operować jako węzły sieci, bez ograniczeń związanych z obecnością ludzi na pokładzie.
System opracowywany przez Reliable Robotics ma być początkowo testowany z wykorzystaniem jednosilnikowego samolotu Cessna Caravan. Zautomatyzowane mają zostać wszystkie jego systemy i podsystemy.