Ministerstwo obrony Wenezueli wyraziło zgodę na zabezpieczenie środków finansowych na remont okrętu patrolowego typu Guaiquerí, Warao (PC-22).
Warao jest jednym z 4 okrętów patrolowych zakupionych w ostatnich latach przez marynarkę wojenną Wenezueli. Za budowę i dostawę jednostek odpowiadało hiszpańskie przedsiębiorstwo stoczniowe Navantia.
Patrolowce typu Guaiquerí zostały zamówione w 2005. Wchodziły do służby w latach 2011-2012 (Patrolowiec dla Wenezueli, 2011-04-26, Przekazanie Yekuany, 2011-12-10). Wraz z jednostkami typu Guaicamacuto stanowią trzon sił nadzoru morskiej strefy ekonomicznej Wenezueli.
W sierpniu 2012 Warao brał udział w ćwiczeniach morskich Venbras 2012, realizowanych u wybrzeży Brazylii. W trakcie podchodzenia do portu morskiego w Fortalezie na północnym wschodzie kraju, wenezuelski patrolowiec utknął na rafie koralowej. Przyczyny wypadku nie zostały dokładnie poznane. Najprawdopodobniej oficerowie dowodzący okrętem źle zinterpretowali mapy omawianego akwenu.
W wyniku zdarzenia okręt został unieruchomiony. Przy użyciu jednostek pomocniczych brazylijskiej marynarki wojennej, jednostka została wprowadzona do portu w Fortalezie, gdzie przebywała do pierwszych miesięcy br. Wówczas przetransportowano ją na pokładzie holenderskiego ciężarowca, RollDock Sea, do Rio de Janeiro, gdzie w najbliższym czasie ma zostać poddany naprawie.
Nie wiadomo jak dużo kosztować będą prace naprawcze Warao. W cały proces zaangażować ma się hiszpańska Navantia. W dalszym ciągu trwają jednak negocjacje pomiędzy hiszpańskim przedsiębiorstwem, a władzami w Caracas, dotyczące szczegółów współpracy.