Brazylijska Agrale zaoferowała kolumbijskim siłom zbrojnym zakup produkowanych przez siebie samochodów terenowych Marruá 4x4 wersji AM2 i AM11.
Według południowoamerykańskich mediów zlokalizowana w Caxias do Sul na południu kraju brazylijska Agrale miała zaoferować Kolumbii zakup nieokreślonej liczby samochodów terenowych Marruá 4x4 wersji AM2 i AM11, w odmianie wozów rozpoznania.
Źródła nie precyzują liczby pojazdów, które miałyby zakupić wojska lądowe Kolumbii. Cena jednostkowa samochodów miałaby się wahać od 80 tys. do 110 tys. USD.
Oferta złożona Kolumbijczykom przez Agrale jest z punktu widzenia brazylijskiego przedsiębiorstwa naturalnym elementem walki o kolejne rynki Ameryki Południowej. Produkowane przez nią pojazdy są już bowiem użytkowane przez siły zbrojne takich państw jak: Argentyna (Kolejne Agrale Marruá dla Argentyny, 2011-04-28), Brazylia (Marrua – nowy wóz armii brazylijskiej, 2008-03-12, Brazylijski wóz dowodzenia, 2012-03-25), Ekwador i Paragwaj.
Sprzedaż Marruá Kolumbii miałby dodatkowo ułatwić fakt funkcjonowania na jej terenie współpracującego z Brazylijczykami przedsiębiorstwa Navitrans. Umożliwi to zapewnienie pojazdom kompleksowego wsparcia technicznego w okresie eksploatacji.
Warto zaznaczyć, że oferta Agrale została złożona Kolumbijczykom nieprzypadkowo. Bogota jest bowiem w trakcie realizacji programu dozbrajania wojsk lądowych w nowoczesne samochody terenowe/patrolowe oraz transportery opancerzone, które mają wesprzeć formacje zbrojne w walce z bojownikami lewicowej partyzantki FARC (Kolumbia się zbroi, FARC uderza, 2013-08-26).
Specjalnie w tym celu Kolumbijczycy zdecydowali się m.in. na zakup transporterów opancerzonych LAV III (Kolumbia (do)kupuje LAV III, 2013-09-03) i Commando Advance (Kolumbia zamawia kolejne Commando, 2013-08-23), a także samochodów patrolowych Hunter TR-12 (Kolejny Hunter TR-12 dla Kolumbii, 2013-07-17).
W ostatnich tygodniach pojawiła się również informacja o zainteresowaniu władz w Bogocie nabyciem samochodów terenowych Zibar MK2 oferowanych przez izraelskie Ido Off Road Center Ltd. (Kolumbia zainteresowana Zibar MK2, 2013-07-28). Wydaje się, że to właśnie ta konstrukcja może być głównym konkurentem brazylijskich Marruá 4x4.