Brazylijskie władze lotnicze przyznały Certyfikat Typu dla samolotu odrzutowego klasy biznes Legacy 450.
Dzisiaj, na ceremonii w trakcie Latin American Business Aviation Conference and Exhibition (LABACE) odbywającej się w São Paulo, brazylijska Agência Nacional de Aviação Civil (ANAC) przyznała Certyfikat Typu dla odrzutowca klasy biznes Embraer Legacy 450(Pierwszy lot Legacy 450, 2013-12-28). Jest to już siódmy samolot tej klasy, opracowany przez brazylijskie przedsiębiorstwo. Jego głównym konkurentem na rynku będzie Cessna Citation Latitude (Transpacyficzne loty Latitude, 2015-07-27).
Legacy 450 ma aż 95% wspólnych elementów i zespołów z innym biznesjetem Embraera – Legacy 500. Dzięki temu podczas procesu certyfikacyjnego wystarczyło sprawdzenie 1600 wymagań i zagadnień. Większość z nich zweryfikowano w trakcie certyfikacji Legacy 500, która objęła aż 7500 problemów.
W próbach certyfikacyjnych wzięły udział dwa prototypy Legacy 450. Jeden z nich został wyposażony w aparaturę pomiarową, a drugi w – kompletną kabinę pasażerską, odpowiadającą standardowi produkcyjnemu. Uzyskanie Certyfikatów Typu władz lotniczych amerykańskich (FAA) i europejskich (EASA) spodziewane jest w ciąg najbliższych tygodni. Produkcja Legacy 450 już się rozpoczęła. Pierwsze samoloty seryjne trafią do użytkowników w IV kw. br.
Co najważniejsze, inżynierom Embraera udało się uzyskać znacznie lepsze osiągi niż zakładano. Zasięg samolotu przy maksymalnej masie startowej 17 690 kg, z rezerwą NBAA IFR i 4 pasażerami o masie 91 kg każdy wynosi 4769 km, czyli o 139 km więcej w porównaniu z pierwotnymi założeniami. Zasięg samolotu przy prędkości przelotowej M0,80 to 4650 km (o 301 km więcej). Udało się także zmniejszyć długość startu z 1219 m do 1166 m i lądowania z 701 m do 635 m. Udźwig Legacy 450 wzrósł z 1270 kg do 1350 kg, a maksymalna masa paliwa – z 726 kg do 738 kg. Czas wznoszenia na FL430 (13 106 m) skrócił się o minutę – do 21 min.