Sikorsky poinformował o oblocie drugiego przedseryjnego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion.
Z dużym opóźnieniem Sikorsky, spółka wchodząca w skład koncernu Lockheed Martin, poinformowała o oblocie drugiego przedseryjnego śmigłowca transportowego CH-53K King Stallion. Wiropłat wzbił się w powietrze po raz pierwszy 22 stycznia w centrum prób w locie w West Palm Beach na Florydzie.
Odbywa prototypowe CH-53K wylatały dotychczas ponad 35 h. Za ich sterami zasiadali zarówno piloci Sikorsky’ego, jak i US Marine Corps (Pierwszy marine za sterami CH-53K, 2015-12-24). Pierwszy King Stallion rozwinął w trakcie jednego z lotów prędkość ponad 220 km/h.
W programie prób w locie, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu wezmą udział 4 przedseryjne CH-53K. Dwa pierwsze śmigłowce, wspomniane na wstępie, są wyposażone w aparaturę pomiarową i służą do badania obciążeń struktury. Natomiast dwa kolejne będą użyte do sprawdzenia osiągów, działania zespołu napędowego i awioniki. Ich obloty zaplanowane są także w br.Obecnie w zakładach Sikorsky’ego trwają także prace przy montażu 6 King Stallionów, które posłużą jako śmigłowce demonstracyjne i do dalszych prób.
USMC zamierza kupić 194 śmigłowce tego typu. Mają one wejść do wyposażenia 8 eskadr liniowych, jednej szkolnej i jednej rezerwowej. Pentagon zakłada, że wstępna zdolność bojowa pierwszej jednostki eksploatującej CH-53K zostanie zgłoszona w 1. kw. 2020.