Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja Fuchsa 1A8

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 listopada 2008

24 października Rheinmetall Defence zorganizował dla przedstawicieli mediów prezentację najnowszej wersji transportera opancerzonego Fuchs/Fox 1A8, które powstały na zamówienie Bundeswehry, z przeznaczeniem do działań w Afganistanie.

Fuchs 1A8, ze zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia Krauss-Maffei Wegmann FLW 200. Wóz, prezentowany 24 października dziennikarzom, miał jednak zamontowane, znane z poprzednich wersji, bardziej klasyczne, opancerzone stanowisko dla km, obsługiwane bezpośrednio przez dowódcę pojazdu (na dachu, zaraz za przednią szybą)

Nowy pojazd powstał z powodu konieczności zwiększenia ochrony przeciwminowej. Już model 1A7 zyskał dodatkowe wzmocnienia podłogi, a przede wszystkim wnęk nadkola, i był uważany za dobrze przystosowany do działań w rejonach zagrożonych wykorzystaniem min lądowych. Ze względu na fakt, że miny i improwizowane ładunki wybuchowe są podstawowym zagrożeniem dla wojsk w Afganistanie, Bundeswehra zleciał jednak Rheinmetallowi opracowanie i wyprodukowanie 21 pojazdów nowej, lepiej chronionej wersji.

Nowa, opracowywana przez Rheinmetalla wersja Fuchsa, przystosowana do walk w mieście. Obok modułu uzbrojenia widoczne są m.in. lemiesz, AZEV (urządzenia obserwacyjne i śledzenia celów) i wyrzutnie granatów dymnych. Na razie jednak Bundeswehra kupuje bardziej tradycyjne pojazdy. W obu zdjęciach, jako tło wybrano krajobrazy Afganistanu. Pojazdy zostały jednak sfotografowane w Niemczech / Zdjęcia: Rheinmetall

Pierwszy Fuchs 1A8 trafił do odbiorcy w marcu 2008. Obecnie w Afganistanie niemiecki kontyngent dysponuje 67 transporterami, w tym 10 egz. najnowszej wersji. Do końca roku powinny tam się znaleźć pozostałe pojazdy. Łącznie będzie to 11 transporterów piechoty, 5 sanitarek, 3 wozy inżynieryjne i 2 dowodzenia.

W porównaniu do poprzedniej wersji, 1A8 charakteryzuje się zmianami kształtu i opancerzeniem podłogi oraz kadłuba (dla wzmocnienia ochrony przeciwko IED i ładunkom formowanym wybuchowo), nowymi, odseparowanymi od podłogi siedzeniami załogi i desantu, wzmocnionym opancerzeniem wnęk nadkoli, drzwi oraz przeprojektowanymi oknami drzwi. Wzmocnione są również struktury wnętrza pojazdu. W pojazdach zamontowano również system dowodzenia i informacji Faust.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.