Po pierwszym udanym roku działalności, Airbus BizLab Touluse zaprasza utalentowane i pomysłowe startupy do drugiej edycji konkursu.
Airbus BizLab to międzynarodowy akcelerator biznesowy działający w branży lotniczo-kosmicznej, w ramach którego startupy i wewnętrzni przedsiębiorcy Airbusa mogą wspólnie przekształcać innowacyjne pomysły w wartościową działalność biznesową. W ciągu minionego roku Airbus BizLab wspierał 15 startupów i 27 wewnętrznych projektów Airbusa w ramach sześciomiesięcznych programów akceleracji. W tym samym okresie europejski koncern rozszerzył swoją międzynarodową obecność na 3 miasta – Tuluzę (Francja), Hamburg (Niemcy) i Bangalore (Indie) – zgodnie ze strategią, która zakłada stworzenie międzynarodowej sieci akceleratorów biznesowych (Airbus BizLab wybiera startupy, 2015-08-05).
Airbus BizLab Toulouse otworzy drzwi przed startupami z najbardziej innowacyjnymi koncepcjami, które mogą znaleźć zastosowanie w sektorze lotniczym. Propozycje projektów można składać do 22 maja 2016, za pośrednictwem platformy F6S – globalnej sieci dla założycieli startupów z całego świata, w której zarejestrowane są tysiące początkujących przedsiębiorstw. Jej adres to https://www.f6s.com/airbusbizlabtoulouseseason2/apply. Po procesie selekcji Airbus zaproponuje wybranym kandydatom szerokie wsparcie w postaci sześciomiesięcznego programu akceleracji. Ponadto w 2016 startupy będą wspierane przez Airbus BizLab również po zakończeniu sześciomiesięcznego okresu dzięki usłudze post-akceleracji.
Wybrani kandydaci zyskają dostęp do wielu instruktorów, ekspertów i mentorów Airbusa specjalizujących się w różnych dziedzinach (technologia, prawo, finanse, marketing), bezpłatną przestrzeń biurową, własnego mentora, sesje nauki i działania, dostęp do zakładów prototypowych i testowych oraz dzień na zademonstrowanie projektu decydentom, partnerom i spółkom zależnym Airbusa oraz inwestorom venture capital. Projekty mogą dotyczyć opracowania produktu, usługi lub aplikacji związanej z rzeczywistością rozszerzoną, robotyką, Internetem rzeczy, wrażeniami pasażerów, cyfrową fabryką i technologią finansową.