29 września odbył się oficjalny oblot samolotu zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi HY4. Samolot wystartował o 11:45. Lot dookoła lotniska trwał blisko 15 minut. Przebiegł bez problemów. Na pokładzie znajdowało się dwóch pilotów doświadczalnych i dwa manekiny symulujące pasażerów.
HY4 to dwukadłubowy samolot z centralnie umieszczonym zespołem napędowym. W każdym kadłubie znajduje się dwumiejscowa kabina. Rozpiętość HY4 wynosi 21,36 m. W kadłubach umieszczono dwa zbiorniki mieszczące po 9 kg wodoru. W czterech modułach (Proton Exchange Membrane) jest on przetwarzany na energię elektryczną, która zasila silnik o mocy 80 kW. Energia jest gromadzona też w akumulatorach litowo-polimerowych o pojemności 21 kWh. Wspomagają one system napędowy w czasie startu.
Zasięg obliczeniowy HY4 wynosi 750-1500 km zależnie od prędkości i wysokości lotu oraz obciążenia. Jego prędkość maksymalna to 200 km, a przelotowa 145 km/h. Pułap sięga 5 km. Ładunek użytkowy wynosi 350 kg.
Samolot został skonstruowany przez H2FLY, Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt; (Niemiecki ośrodek lotnictwa i kosmonautyki, DLR) przy współpracy z małą wytwórnią lotniczą Pipistrel, producentem ogniw paliwowych Hydrogenics i Uniwersytetem w Ulm. Partnerem programu jest też Stuttgart Airport. Zespołem kieruje prof. Josef Kallo . Na podstawie zebranych doświadczeń zespół chce konstruować zeroemisyjne samoloty użytkowe. Pierwszym planowanym projektem jest 19-miejscowy samolot transportu regionalnego.