Dzisiaj w Chinach odbył się pierwszy lot regionalnego ARJ21. Reklamowany jako rodzima konstrukcja, jest w istocie odmianą licencyjnego McDonnell Douglasa MD-90, budowaną w oparciu o podzespoły kilkunastu zagranicznych przedsiębiorstw.
Pierwotnie oblot prototypu miał odbyć się w marcu 2008. Później termin ten przesuwano na wrzesień-październik (zobacz: Opóźnienie ARJ21). Ostatecznie producent - AVIC I Commercial Aircraft (ACAC) - poinformował, że nastąpi to po 25 listopada. Ze względu na złą pogodę, pierwszy regionalny samolot odrzutowy ChRL, wzbił się w powietrze dopiero 3 dni później.
Start odbył się z jednego z lokalnych lotnisk, niedaleko Szanghaju. Według oficjalnego oświadczenia, lot przebiegł pomyślnie. Ze względów bezpieczeństwa pilot nie wzniósł się wyżej niż na 900 m.
Przedstawiciele producenta twierdzą, że opóźnienie oblotu powstało z powodu zbyt niskiej jakości części podzespołów, dostarczanych przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Zamierzają jednak szybko nadgonić stracony czas. Proces certyfikacji ma się zakończyć już w pierwszym kwartale 2009, a dostawy powinny rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.