US Air Force prowadzą badania samolot KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej w bazie Edwards.
W bazie US Air Force Edwards rozpoczęto badania wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego Boeing KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej (Kolejny kontrakt na KC-46A, 2017-01-28). W próbach bierze udział personel Boeinga, 772nd Test Squadron i 418th Flight Test Squadron USAF oraz Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division US Navy. Celem testów jest wykazanie, że KC-46A spełnia wymagania certyfikacyjne Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) i Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczące wpływu emitowanego przez wyposażenie samolotu promieniowania elektromagnetycznego na środowisko.
Komora bezodbiciowa (zwana też komorą bezechową) to pomieszczenie ekranowane elektromagnetycznie, którego ściany, sufit i podłoga pokryte są materiałem pochłaniającym energię elektromagnetyczną – zwykle są to różnej wielkości ostrosłupy wykonane z poliuretanu i polietylenu.
Jest ona używana do pomiarów pola elektromagnetycznego i badań odporności na działanie pola elektromagnetycznego (tzw. kompatybilności elektromagnetycznej). W komorze bezodbiciowej bada się też działanie urządzeń walki elektronicznej.
Zadaniem komory bezodbiciowej jest symulacja wolnej przestrzeni – komora izoluje całkowicie badany obiekt od zewnętrznych pól elektromagnetycznych. Oprócz tego pozwala na prowadzenie testów wymagających użycia promieniowania radiowego dużej mocy, które może być szkodliwe dla człowieka.