Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LOT odebrał 8. Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, 17 lipca 2017

Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały w piątek, w zakładach Boeinga w Everett, ostatni z zamówionych samolotów 787-8 Dreamliner. PLL LOT złożyły zamówienie na 8 Dreamlinerów w 2005. Pierwszy 787-8, o znakach rejestracyjnych SP-LRA, trafił do Polski w listopadzie 2012. Polski przewoźnik był wówczas pierwszą linią w Europie eksploatującą samoloty tego typu.

8. Dreamliner PLL LOT wylądował w Warszawie 15 lipca / Zdjęcie: Lotnisko Chopina

Najnowszy LOT-owski Dreamliner, noszący znaki rejestracyjne SP-LRH, po godz. 14 czasu lokalnego wyruszył z Seattle w bezpośredni rejs do Polski, przez Kanadę, Grenlandię i Islandię. Samolot wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina w sobotę o 9:06.

To właśnie dzięki Boeingom 787 od 2016 LOT rozpoczął intensywny rozwój połączeń dalekiego zasięgu z Warszawy do Tokio, Seulu, Los Angeles, Newark, a także z Krakowa do Chicago. Od lipca LOT będzie wykonywał połączenia do Seulu 5 razy w tygodniu, zamiast 3, a częstotliwość rejsów do Tokio zostanie zwiększona z 3 do 4 tygodniowo. Od sierpnia Dreamliner pojawi się też na stałe na trasie z Warszawy do Newark, która jest obsługiwana 5 razy w tygodniu, zastępując w ten sposób Boeinga 767-300 wyleasingowanego na 3 miesiące od EuroAtlantic.

Dwa ostatnie Dreamlinery 787-8 zamówione przez LOT zostały sfinansowane w mechanizmie leasingu finansowego, który jest korzystniejszy finansowo i sprawia, że nowe Boeingi stają się własnością polskiego przewoźnika. Zastosowanie takiego mechanizmu finansowego stało się możliwe dzięki gwarancjom udzielonym LOT-owi przez brytyjską agencję kredytów eksportowych UK Export Finance.

W tym miesiącu zakończyły się dostawy 4 Boeingów 737-800 dla PLL LOT, a już w listopadzie rozpoczną się dostawy wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8. Natomiast w kwietniu 2018 do floty LOT trafi pierwszy z 4 zamówionych Dreamlinerów 787-9.

– To kolejna historyczna chwila, gdyż LOT nigdy przedtem nie miał w swojej flocie tak dużych samolotów. Większy Dreamliner pozwoli nam zabrać na pokład 294 pasażerów, w tym 24 w klasie biznes. […] Dzięki tym samolotom już w przyszłym roku rozpoczniemy rejsy z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago – powiedział prezes PLL LOT Rafał Milczarski (LOT poleci z Budapesztu do USA, 2017-07-07).




Galeria



Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.