Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bundeswehra wypożyczyła M28

Lotnictwo wojskowe, 08 sierpnia 2017

Niemieccy spadochroniarze używają 2 samolotów transportowych M28 Skytruck. Berlin wypożyczył je na okres 4 lat, w celu zapewnienia ciągłości szkolenia, w oczekiwaniu na zezwolenie na wykonywanie skoków ze spadochronem z A400M.

Jeden z 2 Skytrucków, jakie Niemcy wypożyczyły do szkolenia skoczków spadochronowych / Zdjęcie: Andreas Schindler, Bundeswehra

Para M28 został dostarczona z PZL w Mielcu niemieckiemu przedsiębiorstwu PD Sicherheit, które z kolei leasinguje je rodzimym siłom zbrojnym. Za sterami Skytrucków zasiadają piloci z Niemiec, którzy wcześniej przeszli szkolenie w Mielcu. Strona polska zapewnia też naszym zachodnim sąsiadom wszelką pomoc techniczną (M28 przybył do Rio de Janeiro, 2017-04-04).

Pierwsze skoki z pokładu M28, z automatycznym otwarciem spadochronu, były wykonywane w czerwcu, na lotnisku Altenstadt. Natomiast w dn. 10-14 lipca żołnierze z Fallschirmjägerregiment 26 wykonywali skoki z wysokości do 10 tys. m, w dzień i w nocy.

Jak podkreślali niemieccy spadochroniarze, głównymi zaletami Skytrucka są niewielkie turbulencje odczuwane przez skoczka, co daje mu większe bezpieczeństwo, zdolność do krótkiego startu i lądowania z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej i dużą prędkość wznoszenia. Niemcy chwalą też niezbyt wysoki koszt eksploatacji M28, pozwalający na bardziej intensywne prowadzenie szkolenia. Problemem jest natomiast niewielka ładownia, w której mieści się 5-6 w pełni wyekwipowanych żołnierzy.

Dla Bundeswehry najważniejsza jest możliwość prowadzenia szkolenia spadochronowego bez obaw o dostępność samolotów C-160 Transall (Niemieckie Transalle do 2021, 2015-12-15). Ze względu na opóźnienia w dostawach A400M są one w pierwszej kolejności wysyłane do zadań wsparcia misji ekspedycyjnych i niesienia pomocy humanitarnej (Pierwszy operacyjny A400M, 2016-12-13).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.