Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot A330-300P2F

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 października 2017

W zakładach Elbe Flugzeugwerke (EFW) oblatano pierwszego Airbusa A330-300, przebudowanego na samolot towarowy. Pierwszy lot A330-300P2F odbył się 4 października, lecz ze względu na burze szalejące nad Dreznem trwał tylko kilkanaście minut. Jednak w następnych dniach samolot wykonał trzy kolejne loty, w tym jeden trwający 6 h.

A330-300P2F startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: EFW

Przystosowanie A330-300 do przewozu towarów polega na zabudowaniu nowych drzwi towarowych, szerokości 3,58 m i wysokości 2,57 m, na głównym pokładzie, przegród oddzielających ładunek i urządzeń do załadunku. We wnętrzu samolotu na głównym pokładzie można pomieścić w różnych konfiguracjach standardowe palety o wymiarach 196x96x96 cali albo kontenery o gabarytach 96x96x125 cali lub 96x88x125 cali, a na dolnym pokładzie, w 2 przedziałach – łącznie 9 kontenerów 96x96x125 i dwa 96x88x125 cali.

Maksymalna masa do startu A330-300P2F to 233 t, a maksymalna masa do lądowania – 187 t. Maksymalna masa ładunku wynosi 61 t – zasięg samolotu wynosi wówczas 6760 km. Certyfikacja towarowego A330-300P2F ma zakończyć się w ostatnich miesiącach br. Pierwszym nabywcą 4 samolotów tego typu jest DHL Express.

W zakładach w Dreźnie trwa też przebudowa pierwszego A330-200, do wersji P2F. Jednak producent nie ujawnił, kiedy zaplanowano jego pierwszy lot. A330-200P2F ma mieć maksymalną masę do startu wynoszącą także 233 t, a maksymalną masę do lądowania – 182 t. W jego wnętrzu ma pomieścić się ładunek o masie 58 t. Zasięg obliczeniowy samolotu to 7686 km.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.