Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezzałogowy tankowiec dla lotnictwa US Navy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, Marynarka wojenna, 11 października 2017

Naval Air Systems Command rozesłało zapytania ofertowe w sprawie opracowania bezzałogowego statku latającego MQ-25 Stingray, zdolnego do podawania paliwa innym statkom powietrznym za pomocą przewodu elastycznego. Miałby on stacjonować na pokładach lotniskowców.

MQ-25 Stingray ma być tankowcem podającym paliwo innym statkom powietrznym, operującym z pokładów lotniskowców US Navy / Ilustracja: General Atomics

Jak podaje portal usni.org, zapytania ofertowe otrzymały 4 amerykańskie przedsiębiorstwa: Boeing, General Atomics, Lockheed Martin i Northrop Grumman.

Głównym zadaniem MQ-25 ma być odciążenie samolotów wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet, które często podają paliwo innym samolotom, niemającym ilości nafty wystarczającej na długie oczekiwanie na lądowanie na lotniskowcu. Według danych US Navy, Super Hornety służą jako tankowce podczas 20-30% lotów.

US Navy nie opublikowała szczegółowych wymagań stawianych Stingrayowi. Wiadomo jednak, że ma być on zdolny do podania ok. 6800 kg paliwa w odległości ok. 930 km od lotniskowca. Dowództwo lotnictwa amerykańskiej marynarki zakłada, że wprowadzenie do akcji MQ-25 pozwoli na zwiększenie skutecznego zasięgu działania grupy lotniczej o 556-740 km. Promień działania F/A-18E/F wynosi obecnie 830 km. Według wstępnych obliczeń po zatankowaniu paliwa ze Stingraya zwiększyłby się do ok. 1300 km.

Wyłonienie zwycięzcy i podpisanie kontaktu planowane jest we wrześniu 2018. US Navy nie wyklucza użycia w przyszłości MQ-25 do zadań rozpoznawczych i uderzeniowych.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.