Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera B-250

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 13 listopada 2017

Jedną z premier trwającej obecnie wystawy lotniczej w Dubaju jest nowy lekki samolot wielozadaniowy B-250. Został on opracowany przez rodzime przedsiębiorstwo Calidus we współpracy z brazylijskim Novaerem.

Prototyp lekkiego samolotu wielozadaniowego B-250 / Zdjęcie: Dubai Air Show

B-250 ma strukturę z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym i jest napędzany pojedynczym silnikiem turbinowym Pratt & Whitney Canada PT6A-68. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Rockwell Collins ProLine Fusion, ze wskaźnikami przeziernymi.

Udźwig maksymalny B-250 wynosi ok. 1800 kg. Samolot jest zdolny do wzniesienia się na maksymalną wysokość 9144 m i ma dysponować zasięgiem 4440 km, przy prędkości ok. 560 km/h. Pierwsze naziemne próby silnika B-250 przeprowadzono latem. Prototyp samolotu wylatał dotychczas ponad 50 h.

Samolot ma wykonywać zadania przeciwpartyzanckie, wywiadu, obserwacji i rozpoznania i bezpośredniego wsparcia lotniczego, a także służyć do szkolenia zaawansowanego. Uzbrojenie i wyposażenie może być przenoszone na 7 węzłach pod kadłubem i skrzydłami. Produkcja B-250  będzie realizowana w nowo powstających zakładach w Al Ain.

B-250 ma być przeznaczony nie tylko na rynek krajowy (ZEA używają już do analogicznych zadań samoloty IOMAX Archangel, Paris Air Show 2015: Dopracowany Archanioł, 2015-06-17), a także na eksport, najprawdopodobniej do krajów Bliskiego Wschodu i Afryki. Jednak nie będzie to łatwe, ponieważ od pewnego czasu panuje swoista moda na tego typu konstrukcje, czy to nowe (Kolejne A-29 dla Afganistanu, 2017-10-26), czy powstałe w wyniku przebudowy samolotów rolniczych (PAS 2017: Uzbrojony Thrush 510G, 2017-06-21).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.