Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Premiera VRT500

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 maja 2018

Podczas wystawy HeliRussia-2018, która rozpoczęła się dzisiaj w Moskwie, holding Wiertalioty Rossii zaprezentował prototyp nowego lekkiego śmigłowca wielozadaniowego VTR500. Został on opracowany przez biuro projektowe VR-Technołogii we współpracy z międzynarodowym zespołem inżynierów. Obecnie specjaliści holdingu prowadzą testy wytrzymałościowe wirnika nośnego. Po nich zaplanowano próby aerodynamiczne.

Prototyp nowego lekkiego śmigłowca wielozadaniowego VTR500 zaprezentowany podczas tegorocznej wystawy HeliRussia / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

VRT500 jest pierwszym śmigłowcem lekkim (o maksymalnej masie startowej do 2000 kg) w ofercie rosyjskiego holdingu. Wiropłaty tej kategorii stanowią obecnie 18% światowej floty.

Widzimy zainteresowanie projektem zarówno rosyjskich, jak i zagranicznych użytkowników. Podpisaliśmy już umowy dotyczące strategicznego partnerstwa w ramach promocji śmigłowca na rynkach międzynarodowych. Szacujemy, że do 2035 sprzedamy około 1000 śmigłowców, co pozwoli nam zdobyć do 15% udziału w światowym segmencie śmigłowców lekkich o masie do 2 ton – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Bogińskij.

Po raz pierwszy od wielu lat wchodzimy na rynek śmigłowców lekkich o masie do 2 ton. Rynek ten jest bardzo konkurencyjny, co wymusza zwiększenie wymagań co do jakości, niezawodności i osiągów. VRT500 ma doskonałe osiągi, co razem z niską ceną powinno zapewnić sukces zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym – dodał Anatolij Serdiukow, dyrektor ds. przemysłowych klastra lotniczego w Rostiechu.

VRT500 to lekki jednosilnikowy śmigłowiec ze współosiowymi trójłopatowymi wirnikami nośnymi, o masie startowej 1600 kg (w tym 730 kg ładunku użytecznego). W jego kabinie mieści się 5 osób. VTR500 będzie wyposażony w nowoczesną interaktywną awionikę. Śmigłowiec ma rozwijać prędkość 250 km / h i mieć zasięg 860 km.

Wiropłat będzie produkowany w wersji pasażerskiej, wielozadaniowej, towarowej, szkoleniowej, VIP i ratownictwa medycznego (HEMS). Będzie też pierwszym na świecie śmigłowcem HEMS o masie do 2 ton, w którym możliwy będzie załadunek i wyładunek znormalizowanego wózka z noszami przez tylne drzwi kabiny (VRT500 – nowy rosyjski śmigłowiec, 2017-07-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.