Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ethiopian Airlines poszukują inwestorów

Lotnictwo cywilne, 12 czerwca 2018

W ramach wysiłków zmierzających do złagodzenia kryzysu walutowego rząd Etiopii podjął uchwałę o częściowej prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, w tym należącego w całości do niego narodowego Ethiopian Airlines.

Niedawno Ethiopian Airlines stały się pierwszą afrykańską linią posiadającą 100 samolotów / Zdjęcie: Ethiopian Airlines

Prezes Ethiopian Airlines, Tewolde Gebre Marariam, poinformował, że rząd wystawi na sprzedaż akcje linii dla zagranicznych i lokalnych inwestorów, nie wiadomo jednak, za jaką sumę. Rząd w Addis Abebie zatrzyma większościowy pakiet udziałów.

Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IATA), Ethiopian Airlines stały się największą linią lotniczą w Afryce, wyprzedzając w 2014 Egypt Air i South African Airways. W roku budżetowym 2016-2017 towarzystwo wygenerowało przychód w wysokości 2,71 mld USD i zysk netto wynoszący 232 miliony USD.

W tym samym okresie z usług Ethiopian Airlines skorzystało 9 mln pasażerów, a samoloty etiopskich linii przewiozły 338 tys. t ładunku. Narodowy przewoźnik Etiopii ma 40-% udział w Asky Airlines z Togo, kolejne 40% udziałów w Air Malawi, 49% udziałów w Zambian Airways, udziały w liniach czadyjskich i gwinejskich oraz 99-% kontrolę nad nową linią lotniczą w Mozambiku.

23 maja etiopskie towarzystwo stało się pierwszą afrykańską linią posiadającą 100 samolotów. Jubileuszowy egzemplarz to Boeing 787-9 Dreamliner. Flota przewoźnika składa się z Airbusów A350, Boeingów 737-700/-800, 767-300ER, 787-8/-9, 777-200LR/-300ER, 757-200PCF, 777-200F i Bombardierów Q-400. Portfel zamówień obejmuje jeszcze 15 A350-900, 30 Boeingów 737 MAX 8, 5 Dreamlinerów 787-9, parę 737-800SF, cztery 777F i tuzin Q-400.

Lokalni eksperci obawiają się, że proces prywatyzacji może spowolnić szybki rozwój Ethiopian Airlines. Prezes Gebre Marariam broni pomysłu, twierdząc, że pomoże to liniom dalej się rozwijać, dzięki wejściu na rynek hotelarski i przemysłowy (Pierwszy Boeing 787-9 dla Ethiopian Airlines, 2017-10-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.