Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pół wieku za sterami

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, Ludzie, 10 sierpnia 2018

Kapitan Peter Weger zakończył 50 lat nieprzerwanego latania, wykonując lot należącym do spółki 328 Support Services GmbH samolotem turbośmigłowym Dornier 328 (zn. rej. D-CSNC) z Farnborough w W. Brytanii do Oberpfaffenhofen w Niemczech. Peter Weger to jeden z najbardziej doświadczonych niemieckich pilotów doświadczalnych, absolwent prestiżowej Empire Test Pilot School w Boscombe Down, który wylatał 13 tys. godzin za sterami 50 różnych statków powietrznych.  

Kapitan Peter Weger (z lewej), po ostatnim lądowaniu w karierze zawodowej / Zdjęcie: 328 Support Services GmbH

Podczas służby w Luftwaffe Weger był pilotem myśliwców F-104 Starfighter i F-4 Phantom II. Następnie uzyskał tytuł inżyniera lotnictwa i został szefem pilotów doświadczalnych w zakładach Messerschmitt-Bölkow-Blohm w Manching, gdzie latał m.in. na samolocie Tornado. Peter Weger miał także zaszczyt zasiadać w kabinie podczas pierwszego lotu Eurofightera (27 marca 1994) w Manching i pierwszego lotu Dorniera 328 Jet (20 stycznia 1998) w Oberpfaffenhofen. Następnie zaangażował się w program Do 728 Jet na stanowisku zastępcy szefa pilotów doświadczalnych.

Prze kilka kolejnych lat był pilotem liniowym Do 328 w Cirrus Airlines. Później brał udział w próbach w locie samolotu odrzutowego klasy biznes Grob Aerospace G180 SPn. Po jego zakończeniu w 2006, dołączył do 328 Support Services jako pilot doświadczalny. Jako pierwszy w historii Niemiec Peter Weger otrzymał w 1994 prestiżową nagrodę im. Ivena C. Kincheloe za wybitne osiągnięcia od Stowarzyszenia Pilotów Doświadczalnych.

Chcemy podziękować Peterowi za jego wybitne osiągnięcia, nie tylko w ramach programu Do 328, ale też za jego znaczący wkład w lotnictwo w Niemczech. Życzymy Peterowi i jego rodzinie bardzo szczęśliwej emerytury – powiedział dyrektor generalny 328 Support Services Dave Jackson.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.