Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Remonty Bradley`ów w 2009

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 maja 2009

BAE Systems otrzymała kolejne zamówienie na remont bwp Bradley, należących do US Army. Za 601 mln USD zostanie odmłodzonych 606 pojazdów.

Czyszczenie bwp Bradley w bazie remontowej w Kuwejcie. W trakcie prac wyjmowany jest silnik, dla poprawnego oczyszczenia także tego elementu. Duże zapylenie jest podstawową przyczyną szybszego zużywania się układu jezdnego / Zdjęcie: US Army

Siły zbrojne USA posiadają ok. 6700 bwp Bradley. Średnio co 10. z nich służy w Iraku i Afganistanie. Jednostki amerykańskie, w ramach rotacji, przybywają do tych krajów z własnym wyposażeniem. Oznacza to, że co roku o przynajmniej kilkaset wozów zwiększa się liczba pojazdów w dużej mierze wyeksploatowanych lub uszkodzonych. W pokojowych warunkach, załogi Bradley`ów przejeżdżają miesięcznie ok. 75 km. W Iraku, według danych z 2006, aż 450 km, co odpowiada kilkuletniemu okresowi normalnego szkolenia. Biorąc pod uwagę fakt, że warunki klimatyczne doprowadzają do szybszego zużywania się kluczowych podzespołów, US Army TACOM Life Cycle Management Command kieruje co roku do remontów przynajmniej kilkaset wozów tego typu.

I tak np. pod koniec 2007 amerykańskie zakłady BAE Systems otrzymały zlecenie na remont i częściową modernizację 1042 pojazdów, w ramach likwidowania nawisu remontowego (zobacz: 709 mln USD na remonty bwp Bradley), a rok później 252 egz. za 538 mln USD (zobacz: Kolejne zamówienie na modernizację bwp Bradley). Prace te powinny zakończyć się do połowy 2010.

Obecne zamówienie dotyczy remontów 606 wozów, w tym 346 egz. w wariancie A3, 141 egz. A2 ODS i 119 egz. A2 ODS SA (te ostatnie to modele zmodernizowane w ubiegłej dekadzie do działań w warunkach pustynnych). Pierwsze wozy powinny powrócić do jednostek jeszcze w latem bieżącego roku, ostatnie - w marcu 2010.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.