Należące do US Army Rapid Capabilities and Critical Technologies Office przyznało kontrakt na integrację napędu elektrycznego z bojowym wozem piechoty M2 Bradley. Wartość umowy to 32 mln USD.
Prace zostaną przeprowadzone przez BAE Systems we współpracy z QinetiQ. Bwp Bradley stanie się platformą testową dla elektrycznego napędu Hybrid Electric Drive (HED) w ramach programu Combat Vehicle Power and Energy architecture and mobility capabilities.
Montaż HED zapewni pojazdom w przyszłości możliwość sterowania drive-by-wire. Wiąże się to z osiągnięciem pewnego stopnia autonomiczności wozów. Po niewielkich modyfikacjach HED może zostać dostosowany do zamontowania w bwp Bradley, transporterach opancerzonych AMPV, armatohaubicach samobieżnych M109A7, czy też w artyleryjskich zestawach rakietowych MLRS.
Zastosowanie hybrydowego napędu elektrycznego to element rozwoju amerykańskich pojazdów lądowych. Doświadczenia zdobyte w ramach prac wpłyną na zwiększenie wydajności pojazdów i możliwości zaopatrywania w energię elektryczną. Pozwoli to osiągnąć wyższą mobilność pojazdów przy jednoczesnym zastosowaniu technologii przyszłości (Wymagania na następcę M2 Bradley, 2020-07-18, Kolejne Bradleye do modernizacji, 2020-06-29).