NASA wybrała MagniX z Redmond w stanie Waszyngtonu i GE Aviation z Cincinnati jako wykonawców programu Electric Powertrain Flight Demonstration. Kontrakt przyznany na 5 lat jest wart 253,4 mln USD. Z tej kwoty 179 mln USD ma otrzymać GE Aviation. Pozostała część ma trafić do MagniX.
Program obejmuje m.in. demonstracje naziemne i w locie technologii elektrycznego napędu samolotów (Electrified Aircraft Propulsion, EAP). Testy mają pomóc w zidentyfikowaniu i usunięciu barier technicznych oraz zagrożeń integracyjnych. Pomogą też w opracowywaniu norm i przepisów dotyczących napędów elektrycznych. Samoloty wykorzystujące EAP mają trafić do użytku komercyjnego najpóźniej w 2035.
MagniX od kilku lat rozwija różne konstrukcje lotnicze z napędem elektrycznym. Projektuje m.in. samoloty transportu regionalnego o zasięgu do 1600 km. W grudniu 2019 we współpracy z kanadyjskim operatorem Harbour Air rozpoczęła testy w locie samolotu eBeaver, Partnerzy liczą na uzyskanie dodatkowego certyfikatu typu w 2022. MagniX pracuje też nad zelektryfikowanym samolotem Cessna Grand Caravan nazwanego eCaravan, Dostarcza również system napędowy do samolotu elektrycznego Alice projektowanego przez Eviation Aircraft.