Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne AI-450T do bsl Akinci

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, Transakcje, 06 listopada 2021

Turecka Baykar Savunma zamówiła kolejną partię, 30 ukraińskich silników turbośmigłowych AI-450T o mocy startowej 450 KM (moc ciągła – 350 KM) do napędu bojowych bsl Akinci. Do tej pory ZMKB (Zaporoskie Biuro Konstrukcyjne Budowy Maszyn) Progress dostarczyło Turkom 20 silników tego typu, w cenie po 320 tys. USD. 4 zostały odebrane w 2018, 6 w 2019, a 10 w 2020.

Bsl Bayraktar Akinci w locie testowym / Zdjęcie: Baykar Savunma

O nowej umowie poinformowały media na podstawie ujawnionych dokumentów ZMKB Progress im. Akademika A.G. Iwczenko (część Ukroboronpromu) i Motor Sicz z Zaporoża. Zamówienie ZMKB Progress z 28 października 2021 dotyczy komponentów do 30 silników turbośmigłowych AI-450T za 7,092 mln USD (193,54 mln UAH). Motor Sicz ma je dostarczyć do końca 2022. Do 12 listopada 2021 przedsiębiorstwo z Zaporoża powinno otrzymać zaliczkę w wysokości 40%.

Do tej pory Baykar Savunma zbudowała 3 prototypy bsl Akinci (RT-1 do RT-3), z których pierwszy oblatano w grudniu 2019. Pierwszy seryjny (przedprodukcyjny) Bayraktar Akinci (S1), który wykonał pierwszy lot 19 maja 2021, a 29 sierpnia został przekazany tureckim wojskom lotniczych.

Pierwotnie bsl Akinci miały być napędzane tureckimi silnikami wysokoprężnymi PD-222 projektowanymi przez Tusas Engine Industries (TEI). Nie są one jednak jeszcze dopracowane. Stąd zastosowanie silników ukraińskich, mimo że nie zapewniają one planowanych parametrów Akinci, w tym zasięgu i długotrwałości lotu.

 Bsl Bayraktar Akinci ma rozpiętość skrzydeł 20 m, a długość 12,3 m. Jego maksymalna masa startowa sięga 6000 kg, a masa użytkowa 1350 kg (w tym 400-450 kg w przedziale wewnętrznym). Długotrwałość lotu sięga 24 h. Projektowany pułap maksymalny Akinci wynosi 12 km.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.