Jak donoszą media, w 2022 US Army odbierze prototypowe, zmodernizowane wzt M88A3. W tym celu niedawno podpisano z BAE Systems umowę o wartości 79 mln USD (323,5 mln zł) na budowę i rozwój prototypów. Dostarczone wojsku pojazdy przejdą szereg testów i zostaną poddane ocenie.
Pierwotny kontrakt w sprawie modernizacji M88A2 do wersji M88A3 podpisany został w 2019. Już wówczas gotowy był pojazd prototypowy, a umowa zakładała dostawę 8 prototypów do testów. Mimo to rozwój wzt wciąż był kontynuowany. Wprowadzenie M88A3 do służby powinno znacząco ułatwić wspieranie ciężkich wozów bojowych US Army, których masa systematycznie rośnie. Powoduje to, że do ewakuacji najnowszych Abramsów trzeba używać aż dwóch wzt M88A2.
Zmodernizowane M88A3 będą wyposażone w wiele nowych elementów. Wśród nich znajdzie się nowy układ przeniesienia napędu, nowy silnik C32 ACERT o mocy 1350 KM, dodatkowe, siódme koło jezdne lepiej rozkładające zwiększoną masę pojazdu (78 t), zawieszenie hydropneumatyczne i wzmocniony pancerz. Pozwoli to realizować ewakuację i holowanie wozów bojowych o masie 80 t. Mimo to modernizacja nie obejmie żurawia, który koncepcyjnie stanowi rozwiązanie jeszcze z okresu II wś (Więcej M88A2 dla US Army, 2019-10-14, Kontrakt na modernizację M88A3, 2019-09-18).