Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ekologiczny holownik Lufthansy

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Nowe technologie, 17 marca 2022

Spółka Lufthansa LEOS, zajmująca się obsługą naziemną samolotów, rozpoczęła eksploatację nowego holownika Phoenix E. Pojazd eksploatowany jest w porcie lotniczym we Frankfurcie.

Zastosowanie elektrycznego holownika samolotów zmniejsza poziom emisji szkodliwych substancji, hałasu i drgań / Zdjęcie: Lufthansa

Wyprodukowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Goldhofer Phoenix E może holować samoloty o maksymalnej masie startowej do 352 t pomiędzy płaszczyznami postojowymi, hangarami obsługowymi i terminalami, z prędkością do 25 km/h.

Moc silnika Phoenixa E wynosi 240 kW. Holownik nie ma tradycyjnego drąga – koła podwozia przedniego samolotu są podnoszone i blokowane w nadwoziu, dzięki czemu może poruszać się szybciej i łatwiej manewrować niż starsze holowniki.

Pojemność jego akumulatora to 165 kWh, co umożliwia wykonanie do 10 operacji holowania samolotu. Dzienne zapotrzebowanie wynosi ok. 20 operacji, jednak zastosowanie baterii litowo-jonowych umożliwia ich szybkie ładowanie nawet podczas krótkich przerw w pracy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.