US Airways opóźni dostawy 54 Airbusów, w tym rodziny A320 i A330 z lat 2010-2012, na okres po 2013. Pomoże to przywrócić przedsiębiorstwu zysk.
Amerykański przewoźnik zanotował w drugim kwartale bieżącego roku 80 mln USD strat. To kolejny kwartał na minusie. By przetrwać obecny kryzys, władze spółki zdecydowały już o zmniejszeniu w pierwszej połowie 2010 zatrudnienia o tysiąc osób oraz likwidacji części deficytowych połączeń do Europy.
Duży wpływ na wyniki finansowe będzie także miało opóźnienie dostaw nowych samolotów. W 2007 US Airways zakupiła w europejskim koncernie 22 A350, 10 A330 i 60 A320 (zobacz: US Airways kupują 92 Airbusy). Część z tych maszyn - 2 A330 i 26 A320 - zostanie dostarczona zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem. W odniesieniu do pozostałych, trafią one do odbiorcy nie w latach 2010-2012, ale po 2013. Przesunięciu ulegną również terminy dostaw A350, z 2014 na okres po 2017. W tym ostatnim wypadku problem powstał jednak po stronie producenta, który nie będzie w stanie dostarczyć nowych samolotów w zapowiedzianym wcześniej terminie.