Francuski VoltAero rozpoczyna sprzedaż udziałów w 5-miejscowych hybrydowo-elektrycznych samolotach Cassio 330. Za 20% udziałów można będzie nimi latać rocznie po 800 godzin. Pierwsze dostawy są przewidywane na 2024, z zastrzeżeniem zakończenia certyfikacji typu EASA CS-23.
Cassio 330 jest pierwszym z trzech samolotów, które VoltAero chce wprowadzić na rynek. Pozostałe dwa to 6- i 12-miejscowe Cassio 480 i 600. Liczby w nazwie modelu odnoszą się do mocy znamionowej ich układu napędowego w kilowatach.
VoltAero nie zamierza uzyskiwać własnego certyfikatu przewoźnika lotniczego. Współwłaściciele będą mogli latać samolotami obsługiwanymi przez różnych europejskich partnerów operacyjnych, poczynając od Francji. Partnerzy będą mieli wyłączną relację z VoltAero, w ramach której będą rejestrować klientów, a także zapewniać szkolenia, serwis i wsparcie oraz opcje finansowania.
Francuskie przedsiębiorstwo jest w trakcie prowadzania rundy finansowania serii B. Twierdzi, że podpisało już umowy terminowe z pierwszą pulą nowych inwestorów. Pozyskane pieniądze – w połączeniu z częściowo zwrotnymi depozytami od klientów z prawem własności cząstkowej – mają pokryć koszt pozostałych prac związanych z certyfikacją typu i uruchomieniem produkcji seryjnej w fabryce, którą buduje na lotnisku Rochefort w południowo-zachodniej Francji.