Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KLM i Thalys wprowadzają air&rail

Infrastruktura, Lotnictwo cywilne, 21 lipca 2022

Linie KLM i europejski przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły 19 lipca 2022 realizację ogłoszonego już wcześniej wspólnego przedsięwzięcia, w ramach którego KLM będą kupowały miejsca na pokładach ekspresowych pociągów Thalys relacji Bruksela-Amsterdam (w obie strony), a część pasażerów tranzytowych KLM będzie podróżowała na tym odcinku nie samolotem, a koleją. Dzięki temu, na wspomnianej trasie, codziennie linie będą mogły obsługiwać o jeden lot mniej.

Połączenie kolejowe Thalys, które zastępuje jeden lot KLM na trasie z/do Brukseli do/z Amsterdamu (stacja na lotnisku Schiphol) jest realizowane codziennie, a podróż trwa około 1,5 h / Zdjęcie: KLM

Większość podróżnych z/do Brukseli z/do Amsterdamu stanowią pasażerowie tranzytowi, którzy na lotnisku Schiphol przesiadają się na dalsze połączenia. Celem współpracy między KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie. Połączenie kolejowe Bruksela-Amsterdam, które zastępuje jeden z codziennych rejsów KLM trwa około 1,5 h. J

Już od kilku lat, na tej trasie KLM oferują swoim klientom tranzytowym możliwość wyboru pociągu zamiast samolotu, ale od teraz podróż pociąg + samolot jest w pełni zintegrowana. Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października 2022, a po analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju air&rail.

Przedsięwzięcie stanowi pierwszy ważny krok we wdrażaniu przez KLM rządowego planu działania dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en Luchtvaart). Plan ten został wspólnie podpisany i ogłoszony pod koniec 2020 przez Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje (NS Dutch Railways). Określa on szczegółowe działania i środki, za sprawą których międzynarodowe podróże kolejowe staną się logiczną alternatywą, która uzupełni usługi lotnicze na trasach krótszych niż 700 km.

Już od pewnego czasu KLM oferuje swoim pasażerom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu na odcinku Bruksela-Amsterdam-Bruksela, ale od teraz podróż jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg + samolot oferowanego przez KLM jest podobne do doświadczenia z podróżą tranzytową samolot + samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni.

Pasażerowie mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii. Ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco informują pasażerów o aktualizacjach dotyczących całej podróży. Poza zintegrowaniem usług i znaczą poprawą doświadczenia klienta, ważną korzyścią z air&rail jest też mniejszy wpływ na środowisko.

Przed pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 osoby, które wybrały pociąg stanowiły 20-25 procent wszystkich podróżnych (co przekłada się na około 36 tys. klientów na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.

Jednocześnie KLM współpracuje z NS Dutch Railways oraz innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi w celu zbadania możliwych opcji dla szybkich, wygodnych przejazdów pociągiem, z których mogliby korzystać pasażerowie tranzytowi z innych europejskich miast, w drodze do/z Amsterdamu.

Nasza nowa usługa air&rail jest pierwszym konkretnym efektem w realizacji postanowień rządowego planu działania dla lotnictwa i kolei. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, lotniskiem Amsterdam Schiphol, ProRail i holenderskimi kolejami NS dążymy do zapewnienia bezproblemowych przewozów pasażerskich, w oparciu o zintegrowane  usługi kolejowe i lotnicze – powiedział  Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta w KLM.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.