Brytyjska Halo Aviation zawarła z brazylijskim Eve wstępną umowę (list intencyjny) o wykorzystaniu jego oprogramowania do zarządzania miejskim ruchem lotniczym (UATM, urban air traffic management). Przedsiębiorstwa będą współpracować przy opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek nowego produktu. Halo i Eve nie ujawniły wartości swojej umowy.
Eve Urban Air Mobility rozwija usługi UATM przy wsparciu swego właściciela – Embraera, producenta lotniczego z siedzibą w Brazylii. Embraer ma duże doświadczenie w zakresie zarządzania ruchem lotniczym (ATM), za pośrednictwem spółki zależnej Atech, specjalizującej się w cywilnych i wojskowych systemach ATM.
Oprogramowanie Eve UATM nie będzie koncentrować się jedynie na własnych operacjach eVTOL, ponieważ jej flota będzie musiała dzielić przestrzeń powietrzną z innymi pojazdami eVTOL oraz konwencjonalnymi śmigłowcami i samolotami. Celem jest raczej zaoferowanie skalowalnego rozwiązania, które można zintegrować z całym ekosystemem miejskiej mobilności lotniczej, w tym z innymi operatorami floty lotniczej i vertiportów.
Halo to nowe prywatne przedsiębiorstwo zajmujące się transportem lotniczym w miastach, należące do grupy lotnictwa biznesowego OneSky Flight. To wynik współpracy między brytyjskim operatorem śmigłowców Halo Aviation i amerykańską Associated Aircraft Group (AAG), które zostały przejęte przez OneSky Flight w 2021.
W ubiegłym roku Halo zgodziło się kupić 200 samolotów Embraer Eve eVTOL (Zamówienie na 200 Eve eVTOL, 2021-06-03). Pierwsze dostawy spodziewane są w 2026.