Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy Recon eVTOL

Nowe technologie, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 sierpnia 2022

Ryse Aero – startup z Ohio poinformował, że od 27 czerwca prowadzi testy prototypu jednomiejscowego samolotu eVTOL Recon. Maszyna wykonała już wiele lotów w zakładach w Cincinnati. Według testujących Recon okazał się stateczny i przyjemny w pilotażu.

Większość samolotów eVTOL jest obecnie opracowywana do przewożenia pasażerów na krótkich dystansach nad terenami zurbanizowanymi. Niektóre mają wersje wojskowe. Recon ma być zupełnie inny. Jest projektowany dla specyficznej grupy odbiorców – rolników i hodowców. Mały, prosty samolot ma ułatwić ludziom, którzy zajmują się uprawami lub hodowlą zwierząt na dużych farmach i polach, szybki dostęp do trudno dostępnych miejsc. Ponadto może być przydatny dla strażników parków narodowych, winiarzy i innych klientów pracujących na obszarach wiejskich.

Samolot Ryse Recon eVTOL okazał się stateczny i przyjemny w pilotażu / Zdjęcie: Ryse Aero

Recon ma być łatwy w pilotażu. Jego operatorzy nie będą musieli posiadać licencji pilota. Stanie się tak, ponieważ najprostsze pojazdy eVTOL podlegają przepisom FAA Part 103 dotyczącym ultralekkich samolotów rekreacyjnych, które nie wymagają certyfikacji typu. Zgodnie z tymi przepisami, prędkość pojazdu musi być ograniczona do 63 mph (101 km/h), jego ładowność nie może przekraczać 255 funtów (116 kg), a samolot może latać tylko w ciągu dnia przy dobrej pogodzie.

Samolot Ryse Recon eVTOL przypomina latający quad z miejscem pilota otoczonym sześcioma niezależnymi, zasilanymi akumulatorami śmigłami. Może latać na wysokość do 120 metrów z maksymalną prędkością około 100 km/h. Jego zasięg wynosi około 40 km. Może latać przez około 25 minut na jednym ładowaniu. Jego baterie można w pełni naładować w mniej niż 90 minut.

Ryse Aero planuje rozpoczęcie dostaw Recon eVTOL na 2023. Samolot ma kosztować 150 tys. USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.