Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Modernizacja A380 Emirates

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 03 listopada 2022

Linie Emirates ruszyły z rozległym, dwuletnim programem modernizacji floty, rozpoczynając prace nad pierwszym ze 120 wyznaczonych do tego samolotów. Przejdą one pełne odnowienie wnętrza kabiny, zostaną w nich też zainstalowane najnowsze fotele klasy ekonomicznej premium.

Ostatni z 67 A380 zakwalifikowanych do modernizacji ma powrócić do eksploatacji do 23 maja 2024 / Zdjęcie: Emirates

Poza zrekrutowaniem 190 dodatkowych osób do obsługi tego projektu, Emirates współpracują również z 62 kluczowymi partnerami i dostawcami, którzy zatrudnili setki wykwalifikowanych pracowników do wsparcia największego programu modernizacji samolotów we współczesnym lotnictwie komercyjnym.

Po miesiącach drobiazgowego planowania i testowania A380, inżynierowie dokonali przeglądu i skatalogowali  2200 części. Z kolei zespół ds. zamówień złożył 12 600 zamówień dotyczących wstępnego etapu programu. W Emirates Engineering Centre utworzono też specjalne warsztaty zaopatrzone w części i sprzęt do projektu.

Przez 16 dni zespoły inżynierów i techników będą przez całą dobę rozkładać wnętrze kabiny A380 i składać je z powrotem w starannie zaplanowanej i przetestowanej kolejności. Tysiące części zostanie usuniętych, wymienionych lub poddanych liftingowi. Nawet słynne shower spa będą miały nowe odcienie z ręcznie wytłoczonym motywem drzewa Ghaf.

Wdrożony zostanie spójny proces dla każdego samolotu – zespół inżynierów najpierw wybuduje fotele przy oknie w klasie ekonomicznej, zwalniając miejsce dla innego zespołu na usunięcie bocznych paneli wnętrza kabiny. Panele trafią bezpośrednio do jednego z trzech specjalnie wybudowanych warsztatów, w których zostaną zalaminowane najnowszymi odcieniami kolorów Emirates. Aby zrobić miejsce na 56 miejsc w klasie ekonomicznej premium, z przodu głównego pokładu zostanie usuniętych 88 miejsc klasy ekonomicznej.

Nowa klasa ekonomiczna premium, która oferuje luksusowe siedzenia, więcej miejsca na nogi i usługi konkurencyjne dla wielu linii lotniczych w klasie biznes, jest obecnie dostępna dla pasażerów podróżujących popularnymi trasami A380 do Londynu, Paryża i Sydney. Z czasem będzie mogło z niej korzystać coraz więcej klientów. Emirates ogłosiły plany wprowadzenia klasy ekonomicznej premium na swoich trasach do Nowego Jorku (JFK), San Francisco, Melbourne, Auckland i Singapuru do końca marca 2023 (Nowe wnętrze A380 Emirates, 2020-12-29).

Na górnym pokładzie fotele klasy biznes i pierwszej zostaną zdemontowane i załadowane na zmodyfikowaną ciężarówkę gastronomiczną, która przeniesie je na ziemię, skąd kolejne pojazdy będą przewozić je do warsztatów. Fotele w klasie biznes zostaną przemalowane i obite nową skórą, a siedzenia pierwszej klasy zostaną wysłane do odnowienia do specjalisty w Dubai World Central. Wymienione zostaną też wszystkie wykładziny i podłogi.

Po zakończeniu prac remontowych i przed ponownym wprowadzeniem do eksploatacji samolot zostanie poddany inspekcji i certyfikacji przez władze lotnicze.

Drugi A380 trafi do Emirates Engineering Centre 1 grudnia. W miarę rozwoju programu inżynierowie zaczną pracować jednocześnie nad dwoma samolotami. Oznacza to, że co 8 dni jeden samolot będzie uziemiany i odholowywany do hangaru. Do 23 maja 2024 wszystkie 67 A380 zakwalifikowanych do programu powróci do eksploatacji, a Emirates rozpoczną pracę przy 53 Boeingach 777. Do marca 2025 wszystkich 120 samolotów powróci do służby (Modernizacja samolotów Emirates , 2021-11-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.